Sunday, April 17, 2016

Tanaman kami

Assalammualaikum dan selamat malam u olls, petang tadi saya dan suami memantau tanaman-tanaman di belakang rumah. Alhamdulillah sudah 3 minggu hujan turun sekali sekala di kawasan kami ni. Maka tanaman pun tumbuh dengan suburnya. Malam-malam ni malas nak taip panjang-panjang tapi harapan saya agar boleh menjadi inspirasi kepada kawan-kawan yang ada tanah terbiar kat keliling rumah. Boleh juga berjimat cermat tak payah beli sayur kan..

sayur sawi, banyak lagi tapi yang ni nampak dah besar dah

sayur bendi, terlebih besar dah ni

pokok buah naga, makin lebat

pokok lemon

rancak berbuah pokok lemon ni, sekarang ni lemon tersangatlah mahal beb..

tak lama lagi boleh petik sudah...

2 comments:

yolanda said...

syoknya. jimat beli brg dapur dh

Mrs Dee said...

yup sis,,jarang sangat beli sayur kat pasar,,hehe..