Tuesday, December 22, 2015

Lagi Gegaran Susulan di Sabah

Assalammualaikum dan selamat pagi you olls..Alhamdulillah Allah masih memberi peluang untuk saya hari ni berkongsi cerita. Dalam beberapa hari ni saya kurang sihat sikit dan syukur hari ni dah beransur pulih. Sengsara juga bila dah selesma berpanjangan bersambung pula dengan sakit kepala berdenyut2,,alhamdulillah semoga Allah ampunkan dosa2 saya. Kan sakit itu nikmat juga membuatkan kita lebih mengingati Allah.

ihsan google

Eh korang mesti dah dengar dan tengok berita tentang gegaran yang berlaku di Tarakan , Indonesia kan kelmarin subuh??dan gegarannya turut kami rasai kerana semporna, tawau, kunak, lahad datu adalah daerah yang terdekat dengan kawasan pusat gempa tu berlaku. Sebelum gegaran berlaku kelmarin subuh memang waktu tu terjaga kerana suami pun bangun ke tandas. Tiba2 terasa badan bergoyang dan makin lama kuat pula sampai saya terbangun dan terduduk seketika dan terus bangun dan mengucap.

Agak panik juga sebab sebelum ni gegaran berlaku pun tak sekuat dan selama itu. Kejadian berlaku sekitar jam 2.47 a.m. MashaAllah dengan kuasa Allah ia berlaku lagi. Dalam hati berdoa semoga kitaselamat dari sebarang bencana yang tidak diduga. Dan ketika saya nak buka laptop dan nak update blog ni tiba2 jam 8.18 pagi ni terasa lagi gegaran susulan tu. Memang selepas gempa sekuat 6.2 skala ritcher begini akan ada lagi gegaran susulan kecil berlaku. Dan di Ranau pun menurut Prof Felix Tongkol, gegaran susulan akan berlaku sehingga bulan disember ini. Apapun yang berlaku semoga Allah melindungi kita semua.

No comments: